mandag 21. mars 2011

...vridd hals...?

Jeg fant en oppskrift fra Pickles via en annen blogg, på en vridd hals. Denne klarer selv jeg å lage, tenkte jeg..
Men jeg kjøpte ikke garnet som stod i oppskriften (big mistake), jeg fant et annet garn på en lokal butikk, som jeg likte fargene på. Det skulle strikkes med tynnere pinner, men jeg tenkte at da blir det bare en litt luftigere hals..
Halsen ble for så vidt grei nok, fargene er jo fremdeles fine, og at den er litt vel luftig gjør heller ikke så mye.. Men den ble ikke vridd på samme måte som den jeg så på bildet ifm. oppskriften!
Jeg vet at noen av dere som leser bloggen min har strikket både en og to og tre slike halser, så kanskje dere ser hva jeg har gjort galt?? Bortsett fra garn-type og tykkelse..

2 kommentarer:

Sidsel Veierland sa...

Du må ha en maskemarkør på begynnelsen av omgangen, OG du må ha oddetall med masker. da kommer ikke hullene over hverandre, men på skrå for hverandre - og da ser rettmaskene mellom hullene ut som de går på skrå ....... Sier jeg som er elendig å forklare
Samme hvaslags garn og pinner du bruker
Lykke til med et nytt forsøk -
Den første var fin den og .....

Tovepia sa...

Flotte farger, ser du har fått svar..