mandag 7. mars 2011

Et av livets krydder

Venner.. Hva er venner for deg?
For meg er venner de menneskene som betyr noe ekstra, som stiller opp når du trenger dem, og som respekterer deg for den du er!
Ingen er perfekte - langt ifra jeg heller.. Men vennene mine, de tar meg for den jeg er. Man skal ikke alltid være enig i alt, man må være åpen for at den andre kan mene noe helt annet og man må respektere det.. Blir jo egentlig det samme som gjelder i et ekteskap/partnerskap.
En sann venn er en som forstår din fortid, har tro på din fremtid, og aksepterer deg for den du er i dag!
Ekte venner trenger ikke nødvendigvis snakke sammen og møtes daglig, de vet at den andre er der uansett.. Vennskap må pleies, men det er mange måter å gjøre det på :)
Jeg er veldig glad for de vennene jeg har som jeg faktisk får/kan snakke med hver dag - men jeg er også veldig takknemlig for de vennene som jeg vet er der likevel, selv om vi ikke snakker sammen daglig!
Ingen nevnt - ingen glemt!

Vel, det var dagens visdomsord fra meg :)
Og bare så det er sagt, vi som ikke har familie i nærheten...for oss er venner den familien vi selv har valgt..!

2 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Kjempefine ord :-) Jeg tenker også på venner som noen man kan være stille sammen med.....

Ha en fin kveld - klem Siv

Vigdis sa...

Veldig fine ord, og jeg er så enig så enig :D
Takk for at du er min venn!