torsdag 3. februar 2011

Viking Pleddgarn

For lenge siden så jeg en oppskrift i et eller annet ukeblad, på ett pledd som var såååå fint! Jeg bet meg merke i at garnet som var brukt het Viking Pleddgarn. Hvert nøste er på 350gr. så det er nok med ett nøste til ett pledd. Garnet er ikke så tykt, men skal strikkes på pinner nr. 6 eller 7, så det blir sikkert ganske luftig (og mykt & deilig).
I går var jeg innom en garnbutikk, og tilfeldigvis var de forhandler av Viking garn.. Men de hadde kun tre nøster igjen, og de var ensfarget. Det pleddet jeg hadde sett i ukebladet var strikket av et flerfarget nøste, slik at det nærmest ble regnbue-mønster etter hvert som du strikket.. Så jeg får strikke ett ensfarget pledd i første omgang, så kanskje det blir ett regnbue-pledd senere en gang. For det var jo så fint.. ;)

Ingen kommentarer: