mandag 26. mars 2012

Se, hun syr!

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg syr så veldig mye, men etter at jeg fikk ny symaskin i bursdagsgave før jul har jeg hvertfall sydd mer enn jeg gjorde før.
Vi er tre jenter som skal sy oss kjoler av deilig fleecestoff, men foreløpig har vi kun klippet ferdig stoffet til èn av kjolene - kanskje vi skravlet litt for mye, og klipte litt for lite..? :) Men det er jo litt av vitsen med slike syklubber, er det ikke det da? Vi skal jo sy etter hvert, og det er det slettes ikke alle syklubber som gjør..
Den ene av oss har sydd noen slike kjoler før, så hun er læremester. Og av oss tre er det vel jeg som har desidert minst erfaring med symaskinen.. -men jeg går på med krum nakke & friskt mot!
Det ble jo en del restestoff etter at kjolen var klippet ut, så i formiddag har jeg brukt noe av restene til å sy to punger. En liten til småpenger, og en litt større. Men det var ikke bare enkelt å få det rett når man har et mønster å ta hensyn til.. Jeg får sette min lit til den flinke læremesteren vår når kjolene skal syes :)

1 kommentar:

Vigdis sa...

Vi får det nok til skal du se :)
Godt å ha en erfaren læremester iallefall. Gleder meg til det ferdige resultatet.

(og pliiis ta bort bekreftelsen under?)