onsdag 1. desember 2010

1 av 7 i boks


I dag har jeg og gullungene bakt pepperkaker. Det er første gang jeg har bakt det, så jeg tok meg den friheten å kjøpe ferdig deig på Rema 1000.. -delvis fordi vi plutselig fant ut at vi skulle gjøre det, og siden jeg skulle på jobb ikke så lenge etterpå, så hadde vi rett og slett ikke tid til å lage deigen selv (godkjent unnskyldning..?)


Jeg er ikke av de som absolutt må ha 7 slag til jul, men jeg er velsignet med en fantastisk snill mamma som har bakt julekaker til oss i alle år. Tusen takk snille mamma'n min! I år skal jeg derimot bake selv (værtfall litt), tenkte jeg skulle prøve meg på krumkaker en dag snart. Kanskje det var et hint at vi fikk krumkake-jern i julegave i fjor hos mamma og pappa?? :)

Ungene storkoste seg værtfall når vi bakte i dag, lilletuppa har vært hjemme fra barnehagen nesten en uke pga. influensa, så hun var storfornøyd med å gjøre noe annet nå når hun er nesten frisk.
Baker du til jul?

2 kommentarer:

Lille`s hule sa...

Så flink dokke har vært idag :)
Æ og lillemann har baka pepperkake og laga karamella.
Kromkaer baker æ til halle slekta - tradisjon...
Plan er serina kaker også...vest tia strækk tel ;)

Pittelitn♥ sa...

Så arti :) Ka du syntes om den deigen? Har lyst å lage sjøl, men om det finns en ferdigdeig som e god, så trur æ at æ heller vurdere det altså ;)