torsdag 18. november 2010

Hurra! Jeg ble ferdig i god tid...

...før jul :) Det er dette pleddet jeg snakker om, det som jeg skulle strikke til lille-tuppa. Og jeg synes ikke jeg brukte uforskammet lang tid heller, selv om det garantert er de som hadde gjort det kjappere..
En kveld mens jeg satt og strikket, så krøp lillemann godt oppå fanget mitt mens han spurte: "Mamma, hva er det egentlig du lager?"
"Ett pledd til lillesøster" svarte jeg.
"Jeg vil også ha ett, da kan du jo lage ett til meg når du er ferdig med dette."
Som om det var den enkleste sak i verden, gjort på 1-2-3...
Men jeg klarte heldigvis å forhandle meg frem til at de kunne dele dette pleddet, inntil jeg finner strikkelyst nok til å strikke ett til gullgutten min også :)

Siden jeg ble ferdig så lenge før jul, er pleddet allerede tatt i bruk...så det ble ikke en julegave slik som den opprinnelige planen egentlig var..
Det er så koselig å se begge gullungene sitte ilag i god'stolen på morgenkvisten, med pleddet tett rundt seg for å holde varmen i den ellers ganske kalde stua.

*Søskenkjærlighet - betraktet av et stolt morshjerte*

Ingen kommentarer: