onsdag 30. mai 2012

Gardiner til båten - en gang i fremtiden

Når mannen kjøpte båt for noen år siden, så var det litt som måtte gjøres med den.
Bl.a. var det ikke gardiner i den, og tøff som jeg er så sa jeg at "Gardiner ja, det kan jeg sy selv - ikke noe problem."
Stoff ble bestillt rett etterpå, men siden symaskinen min ikke var så samarbeidsvillig ble gardinene satt på vent inntil videre.
Og gardinene var jo ikke det som hastet mest, det var andre ting som kunne gjøres først..
Men når jeg fikk ny symaskin i bursdagsgave, så lurer jeg på om det var fordi mannen innerst inne ville ha de gardinene på plass... :)
I dag er det nøyaktig et halv år siden bursdagen min, og først begynner gardinene å ta form.
Men jeg angrer...veldig! Fordi dette var ikke så lett som jeg trodde..
For dere som leser dette, og kan sy, ikke le av meg - jeg gjør så godt jeg kan :) Men jeg tror de litt mindre prosjektene passer meg best.
Selve syingen tror jeg ikke blir noe stort problem, men å regne ut hvor mye stoff som går med til hver enkelt gardin (12 stk. tilsammen) når kun halvparten av vinduene er like store, var litt av en jobb. For i tillegg til størrelsen på vinduet så må det jo taes hensyn til sømmer og rynker.
Jeg ble helt svett jeg.. Men nå er jeg hverfall i gang - så får vi se når de blir ferdig :)

1 kommentar:

Gunnar Hustad sa...

Lykke til med sying av gardinene :)