onsdag 18. april 2012

Jeg får det til!

Som godeste Pippi sier: Dette har jeg ikke prøvd før, så det klarer jeg sikkert!
Vel, jeg har prøvd å hekle før...men NÅ fikk jeg det til :)
Og jeg er sååå fornøyd!

Det var jo faktisk så enkelt som alle garvede heklere sa at det var, når jeg bare forstod hvordan det skulle gjøres. Takk til YouTube :)

Har hekla en del oldemorsruter (eller heter det bestemorsruter..?) før jeg begynte på denne halsen, men det er ikke blitt noe ferdig av de enda - kommer tilbake med det plutselig en dag!

Denne halsen er heklet med krok nr.8 og garn Drops Eskimo, som er et tykt ullgarn som ikke klør(!).
Oppskriften hentet jeg på Drops sine nettsider. Den er enkel å hekle, og det var veldig fort gjort - perfekt nybegynner'prosjekt.

Siden en veldig god venninne av meg hadde bursdag samme dagen som jeg heklet halsen ferdig, ble den pakket inn i fint papir og gitt bort i bursdagsgave. Egentlig skulle det vært et til bilde her, med venninnen min som modell...men det var hun ikke helt med på :) Så dere får nøye dere med disse flate bildene i stedet.

Nå er jeg nesten ferdig med hals nr. to, for dette var så gøy og fort gjort at jeg bare måtte lage èn til :)



2 kommentarer:

Tovepia sa...

Hei på deg;)
Ja, hekling er faktisk enklere enn strikking;) Har faktisk noe eskimogarn selv, så kanskje dette var tingen..takk for tips;)
Ha en fin uke videre, klem fra mæ;)

Vigdis sa...

Du e så flink!
Æ MÅ åsså lære mæ å helke snart... kanskje æ bare må sette i gang? Så kan vi Hekle og drikke te på verandaen hele sommern ;)